Neuvontaa julkisten palvelujen käyttäjille

Tervetuloa Kansalaisneuvontaan!

Neuvomme sinut oikeaan palveluun, autamme sähköisessä asioinnissa ja vastaamme yleisluontoisiin kysymyksiin julkisista palveluista. Kansalaisneuvonnassa ei voi saada vireille viranomaisasioita – sen sijaan opastamme sinut viranomaisen luokse.

Kiireellisissä hätätilanteissa, kun henki, terveys tai omaisuus on vaarassa, soita hätänumeroon 112.

Kysy neuvoa ja ohjausta

Tarvitsetko tietoa julkisista palveluista tai apua niiden käytössä? Soita Kansalaisneuvonnan puhelinpalveluun tai lähetä kysymyksesi sähköisesti. Sähköisellä lomakkeella voit myös antaa palautetta sivustosta tai Kansalaisneuvonnasta.

Soita 0295 000 (ma-pe 8-21, la 9-15).
Palvelu on suljettu sunnuntaisin ja arkipyhinä.

Jos sinulla on esimerkiksi puhe- tai kuulovamma, voit lähettää kysymyksesi tekstiviestinä numeroon 13145. Kirjoita kysymystekstin alkuun Kn.

Puhelusta tai tekstiviestistä maksat vain operaattorisi paikallisverkko-, matkapuhelin- tai tekstiviestimaksun. Itse palvelu on maksuton.

Kuva, jossa tekstit: Mihin teen muuttoilmoituksen? Mistä voin hakea kalastuslupaa? Mistä haen opintotukea?

Käytä sähköisiä palveluja

Sähköiset palvelut ovat usein kätevin tapa asioida. Alta löydät linkit keskeisten viranomaisten verkkosivuille.

Myös asuinkuntasi voi tarjota sähköisiä asiointipalveluita – käy kuntasi verkkosivuilla.

Etkö ole varma, mille viranomaiselle asiasi kuuluu? Voit etsiä palveluita kootusti Suomi.fi-sivustolta ja yrityksen palveluita Yrityssuomi.fi-sivustolta.

Hae yhteystietoja

Asioitko mieluiten puhelimitse tai kasvotusten? Suomi.fi-sivuston aakkostetusta hakemistosta ja palvelukartalta löydät julkishallinnon asiointi- ja palvelupisteiden yhteystietoja.

 

Keräämme asiakkaidemme kokemuksia ja näkemyksiä toiminnastamme. Vastaamalla asiakaskyselyymme voit auttaa meitä kehittämään palveluamme. Palautteesi on meille tärkeää.

Vastaa kyselyyn:

https://fi.research.net/s/58QNBT3